Masz pytanie?

Valid CSS!

Rodzinna wycieczka do Biskupina klasy III

2017-06-19 17:08

Biskupin to niewielka miejscowość w województwie kujawsko-pomorskim. To tutaj przed II wojną światową, miejscowy nauczyciel odkrył pozostałości osady łużyckiej sprzed 2700 lat. W piękny, słoneczny piątek 9 czerwca uczniowie klasy III razem z rodzicami i wychowawczynią wybrali się na wycieczkę aby zwiedzić tą niezwykłą osadę. Pani przewodnik oprowadziła nas po Biskupinie, przybliżając nam życie ludzi w 7 wieku przed naszą erą. Oglądaliśmy rekonstrukcję grodu, poznaliśmy rzemiosła z tamtej epoki, zwiedzaliśmy pawilon muzealny z wystawą „Świt nad jeziorem w Biskupinie”. Braliśmy udział w lekcji muzealnej pt „Historia pisma” Nauczyliśmy się pisać hieroglifami na papirusie. Potem kolejką wąskotorową odbyliśmy krótką podróż do Wenecji, mijając piękne krajobrazy - łąki kolorowe od maków i chabrów, błękitne jezioro i pachnące krzewy dzikiej róży. W Wenecji zwiedziliśmy ruiny zamku i Muzeum Kolejki Wąskotorowej. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Zaurolandii. Tam przeszliśmy ścieżkę edukacyjną poznając różne, naturalnej wielkości dinozaury. Na koniec daliśmy upust energii - korzystaliśmy z atrakcji Parku Zabaw. Pływaliśmy łódeczkami, jeździliśmy na quadach, pokonywaliśmy tor linowy i przechodziliśmy labirynt. Do tego zajadaliśmy się  lodami i innymi smakołykami, które wzmocniły nasze ciała. Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy wieczorem do domów.