Masz pytanie?

Valid CSS!

Wycieczka do Poznania

2018-05-12 21:23

W ramach działań związanych z obchodami stulecia Powstania Wielkopolskiego, uczniowie naszej szkoły mieli okazję w minioną sobotę udać się do Poznania. W czasie tej wycieczki poznali bliżej stolicę Wielkopolski oraz historię początków państwa polskiego.

Zwiedzanie Poznania rozpoczęliśmy od wizyty na Zamku Królewskim, u którego podnóży poznaliśmy historię króla Przemysła II. Nasi uczniowie wcielili się w role książąt piastowskich i  rozegrali bitwy o koronę Polski. Następnym etapem wycieczki był poznański rynek, gdzie rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące jego historii. Pod pręgierzem zaznajomiliśmy się nieprzyjemną profesją kata i jego narzędziami pracy. Oczywiście nie zapomnieliśmy o najważniejszym, czyli o słynnych poznańskich koziołkach. Udało nam się nie tylko zobaczyć je na Ratuszu, ale także zrobić sobie z nimi pamiątkowe zdjęcie.

U stóp najstarszej katedry w Polsce z pomocą pana przewodnika przedstawiliśmy kluczowe sceny z życia pierwszego polskiego władcy Mieszka I – jego walki z Wieletami oraz przyjęcie chrztu. Natomiast w samej katedrze czekała na nas nie lada niespodzianka – zejście do podziemi, gdzie znajdują się pozostałości po dawnej katedrze i grobach Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Obaj władcy spoczywają obecnie w złotej komnacie za głównym ołtarzem, do której wstęp mają tylko głowy państw oraz Kościoła.

Punktem kulminacyjnym wycieczki była wizyta w Parku Adama Mickiewicza, gdzie w ramach VI edycji  "Poznańskich Dywanów Kwiatowych" ułożono z tulipanów rozetę, aby uczcić bohaterów zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego. Do jej utworzenia wykorzystano aż ok. 1 milion specjalnie na tę okazję wyhodowanych tulipanów. Jej niesamowity rozmiar zrobił na nas ogromne wrażenie. Cieszymy się, że jesteśmy Wielkopolanami!

Galeria

Kat (Kacper) już gotowy do pracy

Książęta polscy walczą o koronę

Mieszko I (Ola) zawiera sojusz z królem Czech (Hania)

Pamiątkowe zdjęcie z poznańskimi koziołkami

Podziwiamy rozetę z miliona tulipanów