Masz pytanie?

Valid CSS!

Wycieczka do Trójmiasta

2019-06-06 20:38

W dniach 27-29 maja klasy IV b oraz VI udały się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. Pomimo wczesnego wyjazdu dzieciom od samego rana dopisywały znakomite humory.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Sopot. Poznaliśmy historię miasta i udaliśmy się na spacer po słynnym sopockim molo. Następnie wyruszyliśmy do Gdańska na stadion piłkarski Energa, którego wygląd został zainspirowany bałtyckim bursztynem. Przewodnik podzielił się z nami wieloma ciekawostkami na jego temat. Odwiedziliśmy szatnie, loże VIP-owskie oraz zasiedliśmy na ławce rezerwowych. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy spacerem po plaży na Cypel rewski.

Drugi dzień spędziliśmy pogłębiając wiedzę historyczną. Rozpoczął się on od wyprawy na Westerplatte. Mieliśmy okazję poznać bliżej miejsce wybuchu II Wojny Światowej.  Natomiast w katedrze oliwskiej wysłuchaliśmy zapierającego dech w piersiach koncertu organowego. Następnie zwiedziliśmy gdańskie Stare Miasto. Ostatnim punktem dnia była wizyta w Muzeum II Wojny Światowej. To jakże edukacyjne miejsce przybliżyło nam przebieg wojny. Zaznajomiliśmy się także z życiem dawnych mieszkańców Polski i wpływem jaki na nich miały te tragiczne wydarzenia.

Ostatniego dnia wycieczki wyruszyliśmy do Gdyni. Spacerując po skwerze Kościuszki mogliśmy napawać się pięknem naszego morza. Zwiedziliśmy także Dar Pomorza - przepiękny żaglowiec, który niegdyś opływał świat, a teraz pełni funkcję muzeum. Wycieczkę zakończyliśmy spacerem po przepięknej gdyńskiej plaży. Aż żal było opuszczać nam te miasta.